تابهحال فکر کردهاید اسم «ژانومه» (Janome) از کجا آمده؟ این کلمه در زبان ژاپنی یعنی «چشم مار». دلیل این نامگذاری به سال ۱۹۳۵ برمیگردد، زمانی که این شرکت ماسورههای گرد جدیدی را جایگزین سیستم قدیمی ماسورههای کشیده کرد که شبیه چشم مار بودند. همین نوآوری کوچک، صنعت دوخت خانگی را متحول کرد و این داستان، خلاصهای از کل فلسفه برند ژانومه است: تبدیل کردن تکنولوژیهای پیچیده به ابزارهای ساده و کاربردی برای خیاطان.
از توکیو تا تمام دنیا: داستان یک برند پیشرو
ژانومه کارش را در سال ۱۹۲۱ در توکیو شروع کرد. هدف آنها از همان روز اول روشن بود: ساخت چرخ خیاطیهایی که فقط کار نکنند، بلکه خلاقیت را در افراد بیدار کنند. این برند با راهاندازی مرکز تحقیق و توسعه خود در سال ۱۹۶۴، از یک تولیدکننده ساده به یک شرکت پیشرو در فناوری تبدیل شد. نتیجهاش چه بود؟ معرفی اولین چرخ خیاطی کامپیوتری خانگی (Memory 7) در سال ۱۹۷۹ و اولین چرخ گلدوزی حرفهای برای مصارف خانگی (Memory Craft 8000) در سال ۱۹۹۰. همین حرکتها باعث شد ژانومه به انتخاب اول خیاطان حرفهای خانگی و مزونهای کوچک در سراسر جهان تبدیل شود.
چرا ژانومه انتخاب اول حرفهایها در خانه است؟
برخلاف خیلی از برندها که در بازار صنعتی رقابت میکنند، ژانومه روی بازار خانگی و نیمهصنعتی تمرکز کرده است. وقتی یک چرخ خیاطی ژانومه میخرید، فقط یک دستگاه نمیخرید؛ بلکه روی کیفیت و مهندسی دقیق ژاپنی سرمایهگذاری میکنید. چرخهای ژانومه به عمر طولانی، صدای کم، حرکت روان روی هر نوع پارچه و کاربری آسان (در مدلهای کامپیوتری) معروف هستند. چه یک خیاط مبتدی باشید و چه یک حرفهای که به دنبال گلدوزی و تکهدوزی است، ژانومه یک گزینه عالی برای شما دارد. برای همین است که وقتی خیاطهای خانگی میخواهند کارشان را جدیتر دنبال کنند، سراغ ژانومه میروند.
یک سرمایهگذاری که ارزشش را دارد
شاید قیمت چرخ خیاطی ژانومه در ابتدا کمی بالا به نظر برسد، اما کاربرانش در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به شما میگویند که این یک سرمایهگذاری بلندمدت است. ژانومه با داشتن کارخانههایی در ژاپن، تایوان و تایلند، کنترل کیفیت بسیار دقیقی روی محصولاتش دارد. در نهایت، با انتخاب ژانومه، آرامش خیال و دقت را انتخاب میکنید؛ ابزاری که همراه با رشد مهارت و کسبوکارتان، شما را همراهی میکند.
